Znaki dodatkowe
Odkryj funkcje i zastosowanie znaków dodatkowych na drogach. Kluczowe dla zdania egzaminu na prawo jazdy i bezpiecznej jazdy.
Testy i quizy
Sprawdź swoją wiedzę o znakach drogowych i skrzyżowaniach, przygotowując się do egzaminu na prawo jazdy!



Znaki dodatkowe
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.
Znaki dodatkowe
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
Znaki dodatkowe
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
Znaki dodatkowe
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany pod znakiem A-9 lub A-10.
Znaki dodatkowe
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 2/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
Znaki dodatkowe
Informuje o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego. Jest umieszczany w 1/3 odległości pomiędzy znakiem ostrzegawczym A-9 lub A-10 a przejazdem.
Znaki dodatkowe
Oznacza, że nad przejazdem kolejowym zawieszona jest sieć trakcyjna. Do dnia 31.12.2005 umieszczona przed przejazdem kolejowym tablica z białym tłem, na której umieszczono symbol czaszki i napis "Baczność! Nie dotykać przewodów!" miała takie samo znaczenie jak znak G-2.
Znaki dodatkowe
Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje jeden tor. Nie wymusza zatrzymania.
Znaki dodatkowe
Wyznacza miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór; informuje, że na przejeździe występuje więcej niż jeden tor. Nie wymusza zatrzymania.
Znaki dodatkowe
Znaki dodatkowe to kluczowe elementy umieszczane w pobliżu przejazdów kolejowych. Ich głównym celem jest informowanie kierowców o zbliżaniu się do przejazdu kolejowego oraz wskazywanie miejsca, gdzie należy się zatrzymać. Te znaki odgrywają istotną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa na przejazdach, gdzie skrzyżowanie dróg z liniami kolejowymi stwarza potencjalnie niebezpieczne sytuacje. Dzięki precyzyjnym informacjom, jakie dostarczają, kierowcy mogą z wyprzedzeniem zareagować na warunki panujące na drodze oraz przystąpić do odpowiednich manewrów. Znaki dodatkowe pomagają również w regulacji przepływu ruchu w okolicach przejazdów, co ogranicza ryzyko powstawania korków i poprawia płynność jazdy w miejscu krzyżowania się dróg z torami.
Znak ostrzegawczy przed przejazdem
Znak ostrzegawczy przed przejazdem kolejowym jest jednym z najważniejszych sygnałów informujących o zbliżającym się przejeździe. Wyraźnie ostrzega kierowców o konieczności zachowania czujności i zwolnienia, aby móc bezpiecznie pokonać skrzyżowanie z torami.


Tabela odległościowa
Ta tabela jest umieszczana bezpośrednio przed przejazdem kolejowym, wskazując kierowcom dokładną odległość, jaka pozostała do skrzyżowania z torami. Dzięki niej kierowcy mogą ocenić czas i miejsce na ewentualne zatrzymanie samochodu.
Znak stop przy przejeździe
Znak ten wskazuje na konieczność całkowitego zatrzymania się przed wjechaniem na przejazd kolejowy. Jest nieodzowny w miejscach, gdzie przejazd nie jest zabezpieczony przez rogatki, a widoczność jest ograniczona.


Krzyż św. Andrzeja
Krzyż św. Andrzeja to charakterystyczny znak w kształcie litery 'X', umieszczany bezpośrednio przed przejazdem kolejowym. Służy jako przypomnienie konieczności zachowania ostrożności i sprawdzenia, czy nie nadjeżdża pociąg.
Sygnalizator świetlny na przejeździe
Sygnalizator ten kontroluje przepływ ruchu, emitując sygnały świetlne ostrzegające przed nadjeżdżającym pociągiem. Jego obecność jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom ruchu na przejazdach kolejowych.

.webp)
Bariera przejazdowa
Bariera przejazdowa działa jako fizyczna przegroda, uniemożliwiająca wjazd na tory w momencie, gdy pociąg jest w drodze. Jest jednym z najbardziej efektywnych środków zapobiegających incydentom na przejazdach kolejowych.